Friday, May 6, 2011

|anda! al-Quran bisa bicara|

ade orang nasihatkan saya.....
andai al-Quraan bisa bicara,ia akan berkata:
"waktu kau anak2..kau bgai tmaan sejatiku,dgn wudhu' kau sntuh ak..
dlm keadaan suci kau pegang ak..kau baca aku dgn lirih dan keras..
skarang kau tlah dewasa..nampknya kau sudh tdak berminat lg pdaku...
apakah aku bacaan usang? yg tgal sejarah?
skarang kau smpan aku dgn rapi,aku kau biarkan menjadi sepi dan sendiri..
aku menjdi kusam dlam lemari,berlapis debu dimakan kutu..
ku mhon pganglah aku..bcalah aku stiap hari..
kerana aku akan mnjadi penerang di dalam kuburmu,..


saat anda membwa al-Quran...setan biase2 aje..
saat anda membukanya...setan mulai curiga..
saat anda membacanya...ianya gelisah....
saat anda cuba memahaminya..ia kekejangan....
saat anda slalu membacanya setiap hari...ia akan stroke!!!
hehehe...bcalah al-Quran slalu ye....

No comments: